Varför ska man skriva en dagbok på internet till allmän beskådan. Är verkligen folk intresserade av vad andra gör till vardags? Tydligen. Annars skulle väl inte Facebook mm funnits överhuvudtaget.

Jag och mitt bloggande

Jag har aldrig varit mycket för att skriva över huvud taget. Men här ska jag försöka få in lite info lite då och då. Så ni får ta det för vad det är, bloggande eller nåt.

Spektakel i Handelsboden

Så har det osannolika faktiskt blivit sant. Jag har börjat med teater. Började med att dottern ville vara med då teatergruppen behövde folk. Jag tyckte att då kan ju kanske jag också vara med i stället för att bara sitta och titta på. Sagt och gjort. Träningen drog i gång och efter två träningstillfällen ville inte dottern vara med mer. Hmmmm. Hitta en ny liten flicka som kunde ta hennes roll var lättare än att tillsätta mina två roller jag fått. Så jag blev kvar. Och roligt har det varit. Här är lite bilder från våra träningar. Håll till godo.

Båtsman Märlprim
Märlprim

Båtsman Märlprim igen, nyfiken.

En kärlekskrank Sven
Sven

Växande ungar (och söta).

Jag ger mig
Fläcken

Lik mamma men söt ändå!
Randen

Ville du nåt?
Vitnos

Bara ett litet tag till.
Hands up

Nu är jag klarvaken.
Fläcken

Mona-Lisa

Vår alldeles egna Mona-Lisa.
Saga i Lego

La Fayette

Ett måste.
Eiffel

Ett kalk-/gips- brott mitt i Paris, Vackert! (Parc des Buttes-Chaumont)
Parc des Buttes-Chaumont

Imponerande!
Eiffel2

Ytterligare lite tillökning i familjen.

Tre små kattungar föddes den 11/12 2010 #1. "Randen"
Loka och Randen

Nöjd mamma med sina tre små.
Loka med tre

Tyson

Tillökning i familjen. En liten Yorkshireterrie.

101010

Morgondimma 10 oktober 2010
Morgondimma

Skattjakt ca 500 meter in i Ädelfors Guldgruva.
Ädelfors Guldgruva

Skurugata, Utanför Eksjö.
Skurugata

Skogsvandring - Bielkeleden

Den 19 september gick jag en runda i skogen med familjen och vänner.
Fingersvamp

Det var gott om svamp i skogen.
Skogsvandring

Mycket fina färger efter regnet.
Flugsvamp

Blåbär

Mossa

Extremecaching - September

Den 18 september blev det en dag med extremcaching då jag loggade hela 210 st "skatter".
Regnbåge och skatt

Det är inte varje dag man hittar en skatt där regnbågen slutar men i dag gjorde jag just detta.

Leo - Flyttade i dag

Den 17 september flyttade Leo till Nybro.
Regnbåge och skatt

Italien - Semester

Den 18 juni begav vi oss i väg på en bilsemester till Italien. Står mer om resan under resor.
Colosseum

Besökte bl a Milano, Rom, Pompei och Venedig

KISS - MalmÖ

På söndagen direkt efter Sweden Rock bar det i väg till Malmö för att se på Kiss. En helt fantastisk konsert.

Käkade på kinarestaurang innan konserten. Mycket gott.

Sweden Rock Festival

Åter igen dags för Sweden Rock. Detta året var det inte lika kallt som förra året, men det var desto blötare. Regnade en hel del.

Ett mellanår tycker jag vad gäller de band som var bokade.

AC/DC - Stockholm

Torsdagen den 3 juni var det konsert på Stockholm Stadion med AC/DC och Hardcore Superstar som förband. Spelningen kom inte igång förrän en timme försent. Sedan hade jag förväntat mig att AC/DC skulle spela längre tid (lite besvikelse där). Spelade endast två timmar. Konserten var riktigt bra.

Fanns ett regnmoln över hela stockholm och det var i storlek ungefär som stadion och givetvis skulle det placera sig rakt över. Kom lite regn i riktigt stora droppar och lite hagel, men inte så mycket att man blev så hemskt blöt.

Skogsröj - Storön

Lördag/södag 8-9 maj och torsdag till söndag 13-16 maj är det skogsavverkning som gäller. Här får man slita många gånger.Först ska träden ner, sedan ska de dras till vatten (Då skogen ligger på en ö 500 meter från fastlandet). Efter detta ska timmret flottas över till fastlandet där vi sedan staplar upp en timmer hög med hjälp av traktor.

Det blir mycket frisk luft och så blir det mycket gratis träning och det är ju bra. Det brukar ge en del träningsvärk också och det är ju skönt, då vet man att man har jobbat.

Språkresa - Venedig

Idag 17 april skulle vi åka till Venedig med ett antal elever på språkresa. Resan har varit oviss sedan i torsdags då vulkanen Eyjafjallajökull på Island haft utbrott och det drivit en massa aska mot norra Europa, och därmed tvingat flygplatser att stänga.

Inför resan har två elever hoppat av, men vi övriga åkte ner till Kastrup i förhoppning att flyget skulle komma igång igen. En kuslig stämning på Kastrup (nästan folktomt). På kvällen ringde Lorenzo's mamma och meddelar att flygplatserna i norra Italien är stängda tills på måndagen, vilket innebär att resan blir inställd precis som de flesta flyg.

Istället gick vi ut i Köpenhamn och åt middag på en Italiensk restaurang där eleverna fick prova sin italienska. God mat. Söndagmorgonen innebar hemresa igen. Lite besvikna men inget att göra åt.

Påsklovet

Under påsklovet blev det mycket bad i simhallen med Saga.

På tisdagen var jag en heldag i Kalmar då bilen skulle servas. Hade tagit med mig min cykel för lite geocaching. Hittade många skatter och många mil blev det (ca 7 mil på cykel och ca 2 mils promenad), bra träning.

Sportlovet - Vecka 8

Sportlovet var en aktivitetsfylld vecka som sig bör.

Måndag var det LAN på skolan då vi (12st) Spelade Unreal Tournament i ett par timmar.

Tisdagen var det pulkaåkning som gällde i 75 cm snö (mjölksyra i benen).

Onsdag åkte vi till Kalmar och spelade Lasergame (väntar på träningsvärken bara).

Torsdagen var vi i Nöjeshuset och körde Gokart (dåligt deltagande tyvärr).

Mejeriet Lund - (2010-02-06)

Ikväll var Eric och jag i Lund för att se Dream Evil, Stratovarius och Tracedawn på Mejeriet. Körde tidigt för att hinna med lite god mat innan. Det blev kinamat, mycket gott. Koncerten började med Tracedawn vilka jag lyssnat in mig på via stereon och deras betyg är att de låter bättre på skiva än live. Jag tyckte inte de spelade för publiken (100 - 250 st), utan spelade mest för sig själva och visade att de gillade att stå i centrum.

Då Dream Evil gör entre märks det direkt att detta är ett band som spelar för publiken och verkligen gillar det de gör. Niklas charmar publiken under hela spelningen trots att det är en liten publik. Bra blandning mellan gamla och nya låtar. En helt underbar spelning.

Stratovarius blev en besvikelse då ljudet inte gjorde de rättvisa, för detta är i normala fall ett mycket bra band. Spelade för mycket gammalt och för lite från den nya skivan.

Gradering - (2010-02-15)

Ikväll var det gradering i klubben vilket gick bättre än förväntat, mycket kul. Efter var det träning för de högre graderade, och då tränade vi igenom katan Kanku Dai. Examinator och tränare var för kvällen Ingemar Lind.